Simon Reicher after Zolder: „I’ll have to pass on this year’s championship“
13. September 2019 Zurück zur Artikelübersicht »

Last weekend’s races in Zolder, Belgium did not turn out in Simon Reicher’s favor. The Austrian hoped to collect important points in the fight for the DMV GTC and DUNLOP 60 championships. However, things did not run as smoothly as planned on the 4,011-kilometer-long track. The 19-year old and his team YACO Racing had to settle for second place in the DUNLOP 60 as well as positions three and five in the two DMV GTC races, respectively – these are placements that do not meet the young motorsport talent’s high expectations. “I’ll pretty much have to pass on this year’s championship. Very disappointing. I’m really annoyed that things did not work out this weekend”, Reicher recounts visibly upset.

How come better results were not possible in Zolder? “Although this was my first time in Zolder, that is not a valid excuse. I’ve had several personal premieres on various circuits in the past. Our lap times were actually quite competitive. But my closest rival Kenneth is right at home here and he knows every corner inside out. It’s practically impossible to beat him around here”, explains the YACO Racing driver. Reicher was certainly not dissatisfied with his pace in the race, but it just wasn’t enough. “During the qualifying, another entrant lost oil all over the ideal racing line. The oil binder was not removed carefully and I drove it right into my tires, making them completely unusable. That stuff doesn’t come out quickly, either. A stupid mistake that won’t happen to me again”, the Kirchberg-native admits wistfully.

Next up for the ambitious Austrian is the season finale at Hockenheimring (October 18-19). “I’m excited for this year’s final opportunity to show all my skills and score the best possible result. Hockenheim will be another real highlight for the team and myself”, Reicher smiles.

 

profil

Der Rennfahrervirus hat ihn seit 2008 fest im Griff: Simon Reicher startete seine Asphaltkarriere als Achtjähriger im Kart und wechselte schnell vom lockeren Kurvenfahren auf dem Parkplatz zum schnellerem Tempo auf der Rennstrecke. Heute fährt er als einer der jüngsten GT-3 Tourenwagenpilot in verschiedenen nationalen und internationalen Rennserien.

„Einfach auf’s Gas steigen, das ist total mein Ding!“ schwärmt der neunzehnjährige Kirchberger von seiner Leidenschaft. „Die Geschwindigkeit, die coolen Autos, der Geruch der Rennstrecke nach Gummireifen, Benzin und Abgasen, dazu der Sound – das macht mir Gänsehaut!“ Mit seinem Vater Peter Reicher suchte Simon nach erfolgreichen Jahren im Kart eine passende Alternative zum Formelsport, die er im GT3- Rennsport für sich gefunden hat. Hier lernte er sein heutiges Team YACO Racing kennen, das große Stücke auf den Abiturienten und Mechatroniker hält.

Mehr Informationen über Simon Reicher >>>


 

 

Chassis
Audi R8 LMS EVO
Aluminium
ADAC GT Masters
Gewicht 1.235 kg

Engine
Audi – V10 Zylinder – 5200 ccm
Maximum Geschwindigkeit: 585 PS
Maximum Drehmoment: 550 Nm

Getriebe
Antrieb: Heckantrieb
Schaltung: 6 Gänge, sequenziell, Wippenschaltung

 

 

Performance
Beschleunigung: 0-100 km/h in 3.2 Sekunden
Höchstgeschwindigkeit: 305 km/h

About
Die zweite Baureihe des Audi R8 LMS startet seit 2016 im ADAC GT Masters und erhielt für 2019 einen Evo-Kit, mit dem unter anderem die Aerodynamik und die Kühlung optimiert wurden. Der R8 ist in dieser Saison mit 13 Exemplaren erneut das meistvertretene Fahrzeug im Starterfeld.