Austrian tackling the Green Hell
09. Oktober 2019 Zurück zur Artikelübersicht »

19-year-old Simon Reicher will earn his first spurs on the legendary Nordschleife this weekend (October 10-11). As he describes: “Only once you’ve driven on the Nordschleife, can you call yourself a real racing driver!”

Work hard play hard – before the fun begins, the Kirchberg-native must first attend some school lessons. Driving the 20,832-meter-long Nordschleife requires a special license, the so-called Nordschleife Permit. “I don’t have great expectations regarding the schooling process. I imagine it’s similar to driving school, where you are told what you can and what you can’t do. And in the end, someone checks if you’ve understood or not. If you have, you receive the Permit, else not”, Simon Reicher describes his upcoming driving lessons.

The youngster will be putting theory to practice during the eighth VLN endurance event (51st ADAC Barbarossa Prize), a four-hour race. Reicher awaits a highly complex circuit with an ambitious layout, treacherous corners, banked curves, few to no run-off strips as well as frequently changing asphalt surfaces. A challenging task for the youngster. “I’m really looking forward to the VLN race, something I’ve been excited about for weeks now. What will happen? How will I familiarize with the Green Hell? Everything will be different for me and anything is possible on the Nordschleife. I hope it stays dry and I don’t face rainy conditions during my premiere. I imagine wet weather on the Nordschleife somewhat trickier than on regular racing circuits. The Nordschleife is the next big step in my motorsports career”, reports the determined Austrian.

Just a week later, Simon Reicher and his YACO Racing Team travel on to the season finale of the DMV-GTC at Hockenheimring. What expects him there? “I entered the championship very late. After having my issues with Zolder, my last chances for the title dissolved. That said, I can approach Hockenheimring relaxed and just hope for a successful end to the year with my team.”

 

profil

Der Rennfahrervirus hat ihn seit 2008 fest im Griff: Simon Reicher startete seine Asphaltkarriere als Achtjähriger im Kart und wechselte schnell vom lockeren Kurvenfahren auf dem Parkplatz zum schnellerem Tempo auf der Rennstrecke. Heute fährt er als einer der jüngsten GT-3 Tourenwagenpilot in verschiedenen nationalen und internationalen Rennserien.

„Einfach auf’s Gas steigen, das ist total mein Ding!“ schwärmt der neunzehnjährige Kirchberger von seiner Leidenschaft. „Die Geschwindigkeit, die coolen Autos, der Geruch der Rennstrecke nach Gummireifen, Benzin und Abgasen, dazu der Sound – das macht mir Gänsehaut!“ Mit seinem Vater Peter Reicher suchte Simon nach erfolgreichen Jahren im Kart eine passende Alternative zum Formelsport, die er im GT3- Rennsport für sich gefunden hat. Hier lernte er sein heutiges Team YACO Racing kennen, das große Stücke auf den Abiturienten und Mechatroniker hält.

Mehr Informationen über Simon Reicher >>>


 

 

Chassis
Audi R8 LMS EVO
Aluminium
ADAC GT Masters
Gewicht 1.235 kg

Engine
Audi – V10 Zylinder – 5200 ccm
Maximum Geschwindigkeit: 585 PS
Maximum Drehmoment: 550 Nm

Getriebe
Antrieb: Heckantrieb
Schaltung: 6 Gänge, sequenziell, Wippenschaltung

 

 

Performance
Beschleunigung: 0-100 km/h in 3.2 Sekunden
Höchstgeschwindigkeit: 305 km/h

About
Die zweite Baureihe des Audi R8 LMS startet seit 2016 im ADAC GT Masters und erhielt für 2019 einen Evo-Kit, mit dem unter anderem die Aerodynamik und die Kühlung optimiert wurden. Der R8 ist in dieser Saison mit 13 Exemplaren erneut das meistvertretene Fahrzeug im Starterfeld.