Simon Reicher: ”No pain, no gain“ at the Nürburgring-Nordschleife
06. September 2020 Zurück zur Artikelübersicht »

 

Last weekend’s (August 29) ROWE 6-hour ADAC Ruhr-Pokal race is viewed as the dress rehearsal for the 24 Hours Nürburgring. Successfully completing the quarter-distance was the primary focus for the young Austrian Simon Reicher. He and his teammates Elia Erhart, Pierre Kaffer, and Jan-Erik Slooten from IRON FORCE RACING EPP Car Collection by TECE took on the challenge.

In show business a bad dress rehearsal is considered a good omen that leads to a fantastic premiere. Simon Reicher sums up his dress rehearsal as “faster, better, securer” and explains: “We are growing together as a team. We mesh more and more like gears, which is reflected by noticeably more routine in our day-to-day and faster lap times on the circuit.”

19th place during Saturday’s qualifying certainly did not match the aspired goal. The civil engineering student takes on the responsibility: “I’m still a little too hesitant when lapping slower cars on the track. The Nordschleife has absolutely nothing in common with any other circuit. I’ve gotten quite a bit faster, but I have room for improvement and some work to do so that we qualify better for races.”

Position 20 in the overall ranking and second place in the SP9 Pro-Am ranking is quite impressive for a small privately financed team. Simon Reicher even sees “potential for the 24-hour race. We have improved, become securer, collected important mileage and experience, and become significantly faster. If we successfully learn from all the data we’ve collected, we definitely have a shot at being competitive in the Pro-Am ranking of the 24-hour edition.”

The legendary ADAC TOTAL 24 Hours Nürburgring take place September 24-27. Today’s event status does not plan for any spectators during this year’s edition. Those who do not want to miss out are welcome to support Simon Reicher and his team virtually: All information for the live stream can be found under https://www.24h-rennen.de/vor-ort-erlebnis-5/. “Of course, I’m bummed that my first 24-hour race on the Nordschleife will take place without filled grand stands and fans all over, but health is a priority for us all,” remarks the Kirchberg-native.

 

profil

Der Rennfahrervirus hat ihn seit 2008 fest im Griff: Simon Reicher startete seine Asphaltkarriere als Achtjähriger im Kart und wechselte schnell vom lockeren Kurvenfahren auf dem Parkplatz zum schnellerem Tempo auf der Rennstrecke. Heute fährt er als einer der jüngsten GT-3 Tourenwagenpilot in verschiedenen nationalen und internationalen Rennserien.

„Einfach auf’s Gas steigen, das ist total mein Ding!“ schwärmt der neunzehnjährige Kirchberger von seiner Leidenschaft. „Die Geschwindigkeit, die coolen Autos, der Geruch der Rennstrecke nach Gummireifen, Benzin und Abgasen, dazu der Sound – das macht mir Gänsehaut!“ Mit seinem Vater Peter Reicher suchte Simon nach erfolgreichen Jahren im Kart eine passende Alternative zum Formelsport, die er im GT3- Rennsport für sich gefunden hat. Hier lernte er sein heutiges Team YACO Racing kennen, das große Stücke auf den Abiturienten und Mechatroniker hält.

Mehr Informationen über Simon Reicher >>>


 

 

Chassis
Audi R8 LMS EVO
Aluminium
ADAC GT Masters
Gewicht 1.235 kg

Engine
Audi – V10 Zylinder – 5200 ccm
Maximum Geschwindigkeit: 585 PS
Maximum Drehmoment: 550 Nm

Getriebe
Antrieb: Heckantrieb
Schaltung: 6 Gänge, sequenziell, Wippenschaltung

 

 

Performance
Beschleunigung: 0-100 km/h in 3.2 Sekunden
Höchstgeschwindigkeit: 305 km/h

About
Die zweite Baureihe des Audi R8 LMS startet seit 2016 im ADAC GT Masters und erhielt für 2019 einen Evo-Kit, mit dem unter anderem die Aerodynamik und die Kühlung optimiert wurden. Der R8 ist in dieser Saison mit 13 Exemplaren erneut das meistvertretene Fahrzeug im Starterfeld.