Eventful ADAC GT Masters Weekend for YACO Racing
21. Oktober 2020 Zurück zur Artikelübersicht »

 

Already long before last weekend (October 16-18) it was clear that things would be challenging for the Austrians in the super sports car league. The Red Bull Ring hosted the 200th anniversary race of the highly competitive GT3 series of the ADAC GT Masters. Team boss Uwe Geipel reports his crew did approach their goal of “learning to better understand the tire during qualifying” a bit: “We knew prior to this weekend not to expect any miracles in these temperatures and we improved our understanding of the interaction between our Audi R8 and the new Pirelli tires. However, we do need to question whether GT3 races even make sense on our chilly latitudes during this time of year. It may make sense for registered teams.”

Temperatures close to freezing created difficult testing conditions for the Austrians. It was important to get the four black Pirellis up to good temperatures. “Unfortunately, we understood this a little too late,” says Simon Reicher. He adds: “I mean, it was our goal and we managed to a certain extent. But way too late for me as a driver. We finally had a perfect set-up when we finished three tenths of a second behind the leader during Sunday morning’s qualifying. Additionally, I chose the wrong line during the race, which also cost us a lot of time. Overall, we learned a lot.”

Veteran driver Norbert Siedler saw the real challenge in the time of year: “The team gave it their all to provide us good tire temperatures already in the free practice sessions. This first worked out for us on Sunday morning, when we made a big leap in the right direction during qualifying. In the race, a slightly overzealous competitor ran into our rear right axle. I had to return to the pits to not lose the car. Nonetheless, it was super gathering some race experience with YACO Racing and Simon Reicher in the ADAC GT Masters after several test drives.”

After their guest entry in the popular super sports car league, the weekend’s takeaway is clear. “There won’t be any more guest entries in races this 2020 season. We learned important lessons this weekend with 24th place in the first race and a retirement in the second race,” summarizes Uwe Geipel.

 

profil

Der Rennfahrervirus hat ihn seit 2008 fest im Griff: Simon Reicher startete seine Asphaltkarriere als Achtjähriger im Kart und wechselte schnell vom lockeren Kurvenfahren auf dem Parkplatz zum schnellerem Tempo auf der Rennstrecke. Heute fährt er als einer der jüngsten GT-3 Tourenwagenpilot in verschiedenen nationalen und internationalen Rennserien.

„Einfach auf’s Gas steigen, das ist total mein Ding!“ schwärmt der neunzehnjährige Kirchberger von seiner Leidenschaft. „Die Geschwindigkeit, die coolen Autos, der Geruch der Rennstrecke nach Gummireifen, Benzin und Abgasen, dazu der Sound – das macht mir Gänsehaut!“ Mit seinem Vater Peter Reicher suchte Simon nach erfolgreichen Jahren im Kart eine passende Alternative zum Formelsport, die er im GT3- Rennsport für sich gefunden hat. Hier lernte er sein heutiges Team YACO Racing kennen, das große Stücke auf den Abiturienten und Mechatroniker hält.

Mehr Informationen über Simon Reicher >>>


 

 

Chassis
Audi R8 LMS EVO
Aluminium
ADAC GT Masters
Gewicht 1.235 kg

Engine
Audi – V10 Zylinder – 5200 ccm
Maximum Geschwindigkeit: 585 PS
Maximum Drehmoment: 550 Nm

Getriebe
Antrieb: Heckantrieb
Schaltung: 6 Gänge, sequenziell, Wippenschaltung

 

 

Performance
Beschleunigung: 0-100 km/h in 3.2 Sekunden
Höchstgeschwindigkeit: 305 km/h

About
Die zweite Baureihe des Audi R8 LMS startet seit 2016 im ADAC GT Masters und erhielt für 2019 einen Evo-Kit, mit dem unter anderem die Aerodynamik und die Kühlung optimiert wurden. Der R8 ist in dieser Saison mit 13 Exemplaren erneut das meistvertretene Fahrzeug im Starterfeld.